הסכם פשרה: 'בזק' תפצה עשרות אלפי לקוחות

הסכם פשרה: 'בזק' תפצה עשרות אלפי לקוחות


טלי נוביצקי 
10.11.14 / 07:45

תביעה ייצוגית שהגיש מוטי יחזקאל מירושלים הסתיימה בהסכם פשרה, שקובע: 'בזק' גבתה מכ־30 אלף איש תשלום חודשי עבור שירות אנטי וירוס - ללא ידיעתם

בזק צפויה לפצות את לקוחותיה בסכום של עד שלושה מיליוני שקלים, לאחר שגבתה מכ־30 אלף איש תשלומים לא מוצדקים. כך עולה מהסכם הפשרה שהוגש לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז. 

על מה נתבעו מפיקי 'האח הגדול'? 
תביעה: איך הסתיימה הרמת השדיים? 
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet 

על פי התביעה, בזק גבתה מהלקוחות בין חמישה לעשרה שקלים מדי חודש עבור שירות אנטי־וירוס שאליו צורפו ללא ידיעתם או הסכמתם. הסכום המקורי של החיובים הלא מוצדקים הוערך על ידי התובעים בכ־18 מיליון שקל. 

בתביעה ייצוגית, שהגיש עו"ד אלון חתניאן ממשרד עורכי הדין שפאר־סיטון־הניג מירושלים, נטען כי בזק מנצלת את העובדה שמרבית הלקוחות לא מבחינים בחיוב משום שמדובר בסכום נמוך יחסית כדי לגרוף קופה. בנוסף צוין כי גם לאחר שהתובעים הבחינו בשורת החיוב ופנו לבזק בבקשה לקבל החזר על השירות שמעולם לא ביקשו, החברה סירבה לתת החזר כספי מלא על התשלומים. 

לפי הפשרה, חלק מהלקוחות יפוצו על ידי בזק באמצעות המחאה בסך כ־80 שקל או באמצעות זיכוי בחשבונית של בזק. החברה תאפשר למנוייה בהווה ולמנויים בעבר לבדוק זכאות להחזר דרך אתר החברה. בנוסף, מאחר שלא ניתן לאתר חלק מהלקוחות שזכאים, סכום ההחזרים האלה ייתרם לעמותת 'לא לאלימות' ולאגף 'החייל הבודד' באגודה למען החייל במחוז ירושלים. 

התביעה התגבשה לאחר שמוטי יחזקאל, תושב ירושלים, הבחין בחיוב הבלתי מוצדק עבור שירותי האנטי־וירוס כאשר בפועל כלל לא היה מנוי באותו זמן על שירותי האינטרנט של בזק. בעקבות הגילוי פנה יחזקאל לבזק בבקשה לקבל החזר על השירות, אך אף שחויב במשך 23 חודשים בבזק הציעו לתת לו זיכוי בעבור 12 חודשים בלבד. 

יחזקאל בדק את הנושא עם לקוחות נוספים של בזק שהכיר וגילה שגם דוד וילנסקי מחויב עבור השירות, אף שבמקרה שלו לא היתה לו אפילו אפשרות להשתמש בשירות משום שלא היה מנוי על שירותי האינטרנט של החברה. השניים פנו לעורכי דין, ובדיקה מהירה בין מנויי בזק בתוך המשרד עצמו העלתה מקרה דומה נוסף והתביעה יצאה לדרך. 

תגובת בזק לא הגיעה עד למועד פרסום הידיעה
Share by: